23 May 2011

= coretan hati:( =

hatiku tersentuh takkala memikirkan tentang rakan2ku yg kukenali di uum ini.
sayu dan pilu sekali.
aku tidaklah mengenali mereka selama aku mengenali rakan2 TEYLku.
tapi hubungan persahabatn yg terjalin selama ini sudah cukup untuk menimbulkan rasa sayang dalam hatiku ini.
ya, aku sangat yakin, AKU SAYANG mereka semua.
tapi, aku dan mereka akan berpisah tak lama lagi.
kami akan PASTI berpisah:(.
macammana?
apa yg harus aku lakukan?
inilah perkara yg paling aku takuti saat dan ketika ini.
                                            tapi aku tahu, ini semua pasti akan terjadi.
                                            kalau bukan sekarang, esok lusa.
                                            aku sangat selesa bersama mereka disini.
                                            hmmmm....AKU BENCI PERPISAHAN!


kawan aku, yazid pernah berkata,
"jangan ditangisi perpisahan itu kerana disebalik setiap perpisahan, pasti ada satu PERTEMUAN. jadi, jika kau takut akan perpisahan, jangan pernah bermimpi untuk menghampiri pertemuan..."
aku amat terasa dengan kata2 itu.
aku tahu tidak ada benda yg kekal didalam dunia ini.
tapi aku masih belum puas.
belum puas dalam menikmati setiap detik kemanisan dan kepahitan bersama mereka.
aku masih ada banyak benda yg mahu dikongsi.
aku mahu mengenali mereka dengan lebih mendalam.
tapi apakan daya, aku harus tabah.
tabah dalam menghadapi liku2 perpisahan ini.




"YA ALLAH, 
aku merayu padamu, 
kau jagalah kawan2ku yg kukenali di uum ini dengan baik. 
berilah mereka perlindunganMu. 
sayangilah mereka seperti mana aku menyayangi mereka. 
aku REDHA dengan perpisahan ini. 
aku pasrah dengan takdirmu...."

2 comments:

MohdIzwan said...

sdey kn..
Walopon hnya 2 thn kt uum..tp p'shbtn yg t'jln tue..sukar digambarkan..
Sdey..sgt sdey..
Huhu..

mie~role said...

sgt sedih ney...sobsob:'(
xsanggup nk tglkn uum...
tp life must go on...
kite hanya bole jmpa derg di alam maya je...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...